Op De Planthof geloven we dat een goede samenwerking tussen school en thuis de basis vormt voor het welzijn en de ontwikkeling van ieder kind. Samen staan we sterker in het begeleiden van uw kind op zijn of haar leer- en groeipad. We vinden het belangrijk dat ouder(s) en verzorger(s) zich welkom en betrokken voelen bij wat er op school gebeurt. Daarom zijn er verschillende momenten waarop u actief kunt meedoen en meedenken.

Zo zijn er momenten waarop ouder(s) en verzorger(s) mee de groep in mogen om samen met hun kind te ervaren wat er in de klas gebeurt. Daarnaast zijn er portfolio-gesprekken, waarin we samen de groei en ontwikkeling van kinderen bespreken en vooruitkijken naar nieuwe doelen. Naast deze groepsmomenten zijn er verschillende activiteiten waarin school en ouders samen opgaan, hieronder vallen onder andere identiteitsvieringen.

Ook als directie zijn we graag in contact met ouders. Dat doen we regelmatig middels de schoolraad waarin medezeggenschap vorm krijgt. Daarnaast  vinden we het belangrijk om met alle ouders in gesprek te blijven. Daarom organiseren we regelmatig koffie-inloopochtenden met de duo-directie. Deze momenten bieden een laagdrempelige kans om samen te klankborden, ideeën te delen en te bespreken wat er leeft binnen onze schoolgemeenschap. Zo blijven we in open verbinding met elkaar en bouwen we samen aan een betrokken en transparante schoolcultuur.

Door deze vaste momenten van contact en open communicatie bouwen we samen aan een vertrouwde, betrokken en warme schoolgemeenschap waarin ieder kind mag groeien, gesteund door zowel thuis als school.

Inschrijven nieuwsbrief

Maandelijks houden we de ouder(s)/verzorger(s) van onze school op de hoogte van de ontwikkelingen. Wij nemen jullie dan mee in de verschillende onderwerpen die op schoolniveau spelen, waaronder de schoolontwikkeling, maar ook agenda technische onderwerpen die voor jullie van belang zijn. U kunt zich aanmelden door op onderstaande button te klikken. Afmelden kan door onderaan de ontvangen nieuwsbrief te klikken op ‘unsubscribe’.